הבלוג של LOVELI
הדרך שלך להגשמה עצמית

איך לבצע מדיטציה בשכיבה

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

כבר ברור לרבים שמדיטציה היא פעילות שיכולה להפיק להם לא רק הנאה אלא תועלת בהפגת מתחים ובהרגעה לקראת שינה ובכלל, אבל הקושי שלהם הוא דווקא בביצוע הפיזי שלה. לא פעם מתברר שהישיבה אינה נוחה להם, שהם לא יכולים למצוא מקום באמצע היום לכך, שהם יכולים להשתרע יותר מאשר לשבת זקוף או להשתרע בנוחות על כריות ועולה התהייה האם אפשר לבצע מדיטציה גם בשכיבה. ובכן, זה אפשרי ויש אפילו כמה טכניקות מעולות לכך, אלא שכדאי לשים לב לכמה דגשים על מנת שהמדיטציה תהיה יעילה ואפקטיבית.

מתי ואיך למדוט בשכיבה?

מי שאינו מוצא זמן למדוט בישיבה במהלך היום בוודאי ירצה לנצל את הזמן שאחרי או לפני השינה ואת העובדה שהוא נינוח במיטה. זה נוח גם למי שסובל מבעיות בריאות שמקשות עליו לשבת זמן רב או שהוא יכול לעשות זאת רק בשכיבה. האמת היא שיש יתרונות גדולים למדיטציות בשכיבה משום שאפשר להתחיל בה את היום בצורה נינוחה ואסרטיבית יותר, לסיים את היום בהרגעה עצמית ובכך לגלוש לשינה רגועים יותר, או פשוט לנצל זאת למנוחת צהריים שהיא עמוקה יותר משינה בלבד. כך שאלה זמנים מצוינים וחשוב למצוא תנוחה נוחה בשכיבה, על הגב ובפישוט איברים, לא על הצד ולא להפעיל לחץ כלשהו על עמוד השדרה מהבסיס ועד הצוואר. אחרת, יקשה עליכם להרפות ולהירגע. על הטכניקות האפשריות בהמשך.

טכניקת סריקת הגוף

המטרה של טכניקה זאת היא הרפיה מוחלטת ורגיעה, שיפור מצב הרוח וגם סילוק מחשבות שליליות, ולכן היא מעולה לשעה שלפני השינה, או באמצע היום כאשר אתם מרגישים מתוחים במיוחד וזקוקים לעזרה ראשונה רוחנית. הטכניקה היעילה ביותר למי שאינו מיומן במדיטציה היא לסרוק את הגוף לאט לאט, איבר איבר, לכווץ ולהרפות אותו ולעטוף אותו באור. זה מצוין למי שמתקשה להתנתק מהחוץ ומהגשמי משום שהיא נשענת בדיוק על זה – על הגוף שלכם ומה שאתם מרגישים ומלמדת אתכם לשלוט ברגשות ובתחושות שלכם תוך כדי כך. יש לשכב במנוחה בתנוחה נוחה ולהתחיל להרגיע את הנשימות עד שנכנסים לקצב קבוע וסדיר. אחר כך סורקים את הגוף מכף רגל ועד ראש, מכווצים את האיבר לכמה שניות ומשחררים. מרפים את הנשימה ועוטפים באור בהיר ועוברים הלאה, עד שכל הגוף עטוף באור ורפוי. אפשר לבצע זאת לפני השינה וכך להחליק אליה רגועים ושלווים.

מדיטציה של ריקון מחשבות ודמיון מודרך

מדיטציה זאת דווקא מבקשת מכם להתנתק ממה שאתם מרגישים ולהתנתק ממחשבות. במקום זה, אתם יכולים להפליג בדמיון לתוך ריק מדומיין במקום מסוים, ולהתרכז אך ורק במה שקורה בו, כאשר אינכם מניחים לשום מחשבה אחרת לפלוש לשם ולהפריע לכם. אם זה קורה, מטבע הדברים, יש להיות מודע לה ולהרחיק אותה בעדינות מהמקום, נניח שפת הים או פינת יער שלווה, ולהישאר במקום זה רק אתם והשקט שיש שם. להתרכז במה שרואים מבלי להטריח את עצמכם במחשבות על מה שיש מחוץ לשם, בעולם שלנו. זאת טכניקה מצוינת כדי להתנתק לחצי שעה, להתמלא אנרגיה ולנקות את המחשבות ולחזור להמשך היום בכוחות מחודשים ורעננים.

מחפשים מאמן אישי? השאירו פרטים!

נגישות