הבלוג של LOVELI
הדרך שלך להגשמה עצמית

איך עושים דמיון מודרך

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

דמיון מודרך הוא תרגול ממוקד אשר מערב את כל אחד מחמשת החושים שלנו וזאת בכדי ליצור הודעות מרפאות חיוביות דרך הגוף ודרך התודעה. יש אנשים אשר נוטעם להתבלבל בין דמיון מודרך לבין היפנוזה עצמית או מדיטציה. חשוב מאוד להבין כי לדמיון מודרך יש את הטכניקות הייחודיות לו. דמיון מודרך יכול לסייע לכל אדם ולהשפיע עליו באופן מהותי. על פי מחקרים שונים, לדמיון מודרך יש יכולת ליצור מציאות טובה יותר, להביא להקלה ולשלווה ואפילו לטפל באירועי עבר קשים.

מהו דמיון מודרך?

דמיון מודרך הוא למעשה השימוש בכל החושים של האדם: ראייה, טעם, שמיעה, ריח ומגע וזאת בכדי להנות תמונות בתודעה אשר הגוף מרגיש כאמיתיים ובתור אירועים חיצוניים. אין זה אומר שבמהלך דמיון מודרך האדם ירגיש באופן פיזי דברים, אך בתודעה שלו הוא בהחלט יחווה את הדברים. מדובר על פעולה שונה ממדיטציה מודרכת אשר במסגרתה שמים פוקוס על המצב הרגעי המנטלי מבלי להוסיף לו את כל החושים של הגוף. דמיון מודרך למעשה יכול להוביל לשינויים בלחץ הדם, בקצב פעילות הלב ובדפוסי הנשימה שלו וזאת בשל הקשר החזק במהלך דמיון מודרך בין הגוף לנפש.

הגוף והנפש של כל אדם מחוברים בשל תמונה אשר נוצרת לו בראש ומערבת כל אחד מהחושים שלו. לא פעם ניתן לגרום לבלוטות הרוק לפעול רק בזכות המחשבה על אוכל ועל כן, באמצעות דמיון מודרך לא פעם ניתן להקל על סטרס וכן להקל כאב רק בשל התמקדות רצינית במחשבה. דמיון מודרך מהווה למעשה כלי לטיפול קוגניטיבי אשר מסייע להרפיה, לקבלת אחראיות ולשליטה על פעולות ומצבים מסוימים בחיים האמיתיים של האדם. כמו כן, הוא עושה שימוש ביכולת שלנו ליצור תמונה וסרט וויזואליים בתוך הראש, גם אם הדברים לא התקיימו במציאות. יכולת זאת מאפשרת לנו לעצב חלומות ומטרות, לראות אירועים מנקודת מבט שונה וכן להתחבר לתחושות מסוימות שמעוניינים לחוות.

כיצד עושים דמיון מודרך?

דמיון מודרך יכול להתבצע בטיפול אחד על אחד, בקבוצה, באמצעות שימוש בהקלטה, באמצעות דמיון מודרך עצמי ועוד. התרגול יתחיל לרוב בהרפיה של הגוף והתחברות לרגע הזה וכן כניסה לתודעה מדיטטיבית. לאחר מכן, התהליך יתחיל באמצעות מטאפורות סיפורים.

חשוב מאוד להתחיל את התרגול באווירה נינוחה כאשר מרגישים פיזית- נינוחים. כדאי להבין שגם אם במהלך התרגול המחשבות נודדות למקומות אחרים, הרי שמדובר על דבר טבעי. בזמן התרגול ניתן לשלב מוזיקת מדיטציה מרגיעה או לתרגל בשקט בהתאם להעדפה האישית שלכם. ניתן להניח את הידיים החזה או אחת על השנייה.

בהתאם למחקרים השונים, תרגול של 10 דקות של דמיון מודרך יכול לייצר השפעה חיובית ועל כן יש לבחור את פרק הזמן שהכי מתאים לכל אדם על מנת לתרגל דמיון מודרך בצורה היעילה ביותר.

ישנם כמה עקרונות לביצוע דמיון מודרך:

  • ראשית כל, יש להשתמש בנשימה לדמיון מודרך. הנשימה משפיעה הן על התחושות הפיזיות והן על הרגשות של האדם. במהלך דמיון מודרך מחזירים את תשומת הלב לנשימה.
  • שנית, בכדי לאפשר כניסה לתהליך שמאפשר הרפיה, חקירה ודמיון, יש להאט את גלי המוח ולאפשר לנטרל הסחות דעת.
  • שלישית, יש להשתמש בכל החושים לרבות חוש הטעם והריח. שימוש בחושים בזמן התרגול המדובר מסייע לחוות את הסיטואציה בצורה אמיתית וכך לקבל את המסרים בצורה העמוקה והמשמעותית ביותר.

כמו כן, במהלך התרגול יש להשתמש בסיפורים, בסמלים, בצבעים, במטאפורות ובביטויים שונים שיכולים לסייע לכל אדם בתהליך.

במה דמיון מודרך יכול לסייע?

דמיון מודרך יכול לסייע במגוון מצבים שונים כגון: פחדים, חרדות ופוביות,חוסר ביטחון עצמי , קשיים חברתיים, אמונות ודפוסי חשיבה והתנהגות אשר חוסמים את האדם בחייו, בעיות קשב וריכוז, קשיי למידה, אובססיות והתמכרויות שונות, בעיות אכילה, בעיות שינה, בעיות פוריות ועוד.

מחפשים מאמן אישי? השאירו פרטים!

נגישות