כל בעל עסק מעוניין שפוטנציאל המכירות של העסק שלו יוכל להגיע למקסימום היכולת שלו.
לשם כך חשוב להיעזר בשירותיהם המקצועיים של יועצי השיווק של חברת FRONTIS למשל, שיוכלו לייעץ על מגוון של דרכים וערוצים איך להגדיל את המכירות בעסק.
שאלות שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו בנוגע למימוש פוטנציאל המכירות של העסק
הגדלת מכירות העסק זה אומר שהעסק גודל ומתפתח, כי ככל שיהיו יותר מכירות – כך כמות הכסף הנכנס לעסק יהיה גדול יותר וניתן יהיה להשקיעו חזרה בעסק לשם פיתוחו. מימוש הפוטנציאל וגדילת העסק נקראת בשפת הייעוץ העסקי – צמיחה אורגנית. לשם כך אנחנו מציעים לכל בעל עסק להציב לעצמו את השאלות הבאות:
האם יש לעסק שלי מוצר או שירות ייחודי?
האם העסק יכול להציע בשוק התחרותי מוצר או שירות שאף מתחרה אחר לא מציע אותו, חידוש ייחודי, טכנולוגיה שעד היום לא השתמשו בה לתחום הרלוונטי לעסק, פיתוח חדשני, פתרון לבעיה שקהל הלקוחות של העסק מחפש לה תשובה, מודל עסקי ייחודי וכדו'.
האם העסק עובד לפי תהליכים מאורגנים ויציבים?
אסטרטגיות הניהול והעבודה של העסק חייבים להיות יציבים, ברורים ומוגדרים ולפעול בצורה סינרגית כדי שיוכלו להוות את הבסיס האיתן של העסק.
לעסק צריך להיות מבנה ניהולי ברור עם חלוקת תפקידים מוגדרת לכל אדם הנמצא במערכת שידע היטב את תפקידו ואת תחומי גזרת הפעולה שלו.
כך ניתן יהיה לבנות בסיס מוצק שעליו ייבנו מערכי הייצור, השיווק, האחסון וההפצה ללקוחות.
האם לעסק יש אפיקי צמיחה?
הכוונה היא להפצה ושיווק של מוצרי או שירותי העסק ברחבי הארץ ואף לעולם.
האם יש לו רשתות הפצה והאם הם מסועפים וגדולים דיים?
האם חלק ממוצרי העסק משווקים ישירות, משווקים דרך נתינת רישיונות מכירה לגופי מסחר שונים, כמה סניפים יש לעסק והאם הם בבעלותם או שהעסק העניק זכיינות לגופים עסקיים אחרים להפיץ את מוצריו.
אלמנט חשוב שיש לבדוק אותו בתשומת לב הם האסטרטגיות השיווקיות השונות של העסק – האם כל אמצעי שיווקי הינם רווחיים או יש צורך לשנות חלק מהם או להחליפם.
כמו כן – שיווק און ליין הוא חלק משמעותי באפיקי הצמיחה של העסק.
האם מיתוג העסק נחשב בשוק לאמין והאם המוניטין שלו גבוה בעיני הלקוחות?
כל עסק שואף למוניטין כמה שיותר גבוה בשוק.
המוניטין מושפע הן מהתנהלות העסק לטווח הארוך והן מהתגובות והביקורות של הלקוחות על התנהלותו ועל מוצריו.
מיתוג העסק בשוק והמוניטין שלו חייבים גם להיות חלק מובנה בתפיסת העובדים את העסק, מטרותיו וחזונו ולהיות קשור לזהות הארגונית שלהם ולמוטיבציה שלהם לתרום לפעילות העסק.
המטרה בכל עסק היא – לספק באופן אופטימלי את הצרכים והדרישות של קהל הצרכנים.
אם נתון זה קיים – הרי שלעסק יש בסיס טוב לצמוח ולהתפתח.
כיצד ניתן לממש בפועל את פוטנציאל המכירות של העסק?
אבחון צרכי העסק במהלך הייעוץ העסקי
כשעסק מחליט להיעזר באימון עסקי או לחלופין ייעוץ עסקי, כדוגמת היעוץ העסקי של חברת FRONTIS, השלב הראשוני בעבודת היעוץ העסקי היא אבחון מצבו של העסק בהתאם לשאלות הללו.
היועץ העסקי מבקש מבעל העסק לדרג את מצבו של העסק בעיניו בכל אחת מהשאלות הללו.
שאלות אלו נוגעות, בעצם, לתחומי הניהול, כוח האדם, כמות המכירות, הצלחת השיווק והפרסום וההתנהלות הפיננסית של העסק.
איתור נקודת החולשה
לרוב, הדירג אינו זהה בכל אחד מהפרמטרים הללו ולכן היועץ העסקי מברר עם בעל העסק מדוע תחום אחד נתפס בעיניו כמנוהל ומתפקד טוב יותר מתחום אחר.
כך ניתן לאתר מהו התחום או התחומים שיש לבצע בהם שינויים ולנקוט בהם באסטרטגיות פעולה אחרות שייטיבו יותר לעסק.
תיקון ושיפור בכלים מקצועיים
לאחר איתור הנוקדה החלשה (ואיתה גם איתור נקודות החוזקה של העסק) מתכנן היעוץ העסקי תוכנית עסקית, שמטרתה לשנות ולשפר את מה שצריך, כדי למצות את פוטנציאל המכירה של העסק בצורה אופטימלית יותר.
ליווי עסקי לבקרה על השינויים
תפקידו של היועץ העסקי אינו מסתיים עם הכנת התוכנית העסקית לשיפורים. זוהי רק ההתחלה. היועץ העסקי ממשיך ומלווה את העסק ובודק כיצד משפיעים השינויים על פוטנציאל המכירות של העסק. בכלים המקצועיים שלו, הוא עוקב אחרי ההתקדמות או אי ההתקדמות ומבצע עוד שיפורים במידת הצורך.