10 תרגילים לניהול זמן יעיל

ניווט מהיר

לא מעט אנשים מרגישים שהם לא מצליחים לנצל את הזמן שלהם בצורה אפקטיבית ויעילה. אותם אנשים מרגישים כי הם מסיימים את היום שלהם עם הרבה פחות דברים שעשו מכפי שרצו לעשות. לא פעם הם מרגישים שהם מבזבזים זמן יקר או שהם פשוט לא יודעים כיצד לעבוד בצורה נכונה יעל מנת להפיק מהזמן את המקסימום. במאמר הבא תקבלו טיפים חשובים ויעילים לניהול הזמן שלכם.

אם אתם מחפשים אימון מנהלים או שאתם עסק קטן או פשוט כאלו שרוצים לייעל את הביצועים שלכם הן בתחום העבודה והן בשעות הפנאי אלו הדרכים לשיפור הזמן שלכם בצורה יעילה

טיפים לניהול זמן בצורה יעילה

  1. טיפ ראשון וחשוב ביותר הוא חוק המיקוד. חשוב מאוד שתגדירו לעצמכם את המטרות של היום שלכם, כאשר צריך להיות סדר בהגדרת המטרות, מהכי חשובה להכי פחות חשובה. בהתאם לסדר המדובר שתיצרו, אתם יכולים להתחיל לפעול למימוש המטרות. כדאי לעבוד בצורה מסודרת ולא מפוזרת, שלב אחר שלב, מהמטרה הגדולה והחשובה ביותר ועד המטרה הקטנה והשולית.

  2. טיפ שני הוא לפעול בהתאם לחוק הריכוז. בדקו איזה משימות יש לכם לעשות באותו היום וגבשו כמה משימות דומות יחד. כך לדוגמא: אם יש לכם צורך לתייק מסמכים, כדאי שתאספו מראש את כל המסמכים שיידרשו תיוק ותעסקו בכל התיוק בפרק זמן אחד. אם יש לכם טלפונים לעשות, רכזו את כולם יחד ובצעו את המשימה. לא כדאי לפרוש משימות דומות לאורך פרקי זמן שונים ביום וכדאי מאוד לרכז אותן. בנוסף, התמקדו במשימה אחת בכל פעם ונסו לסיים אותה לפני המעבר למשימה הבאה.

  3. חוק האפקטיביות- חשוב מאוד שתעבדו בהתאם לחשיבות הגלובלית של המטרות שלכם ולא בהתאם למה הכי מידי. כלומר רשמו את כל המשימות שלכם בטבלה וחלקו אותן לפי סדר עדיפויות, בכדי שלא תגיעו למצב שבו לא ביצעתם משימות חשובות ביותר ביום שלכם כי הייתם עסוקים במה שדחוף, הרי שבוודאי תהיו מתוסכלים מכך. 

  4. כדי להגיע לניהול זמן אפקטיבי צריך לפעול בהתאם לחוק היתרון היחסי ולהאציל סמכויות לאנשים לבצע כל משימה שאין לכם בביצוע שלה יתרון יחסי. מדובר ללא ספק על חוק חשוב מאוד שיכול לסייע לכם להספיק הרבה יותר. לא פעם אנשים מרגישים שהם צריכים לעשות את הכל בכדי שיהיה מושלם, אך אין ספק שכאשר יש אנשים מתאימים לביצוע משימות שונות בסביבה, כדאי מאוד לבחור בהם לצורך ביצוע המשימות ולהקל על עצמיכם.

  5. תרגיל ניהול זמן נוסף הוא לפעול בהתאם לחוק התגובה המיידית. כלומר, יש לטפל בכל מסמך רק פעם אחת ולסמן וי על כך שטיפלתם בו, כך שתהיה לכם אפשרות לעבור הלאה בצורה נוחה יותר, כאשר אתם יודעים שטיפלתם במה שצריך.

  6. טיפ חשוב נוסף הוא לפעול בהתאם לחוק הפריון. אתם בוודאי יודעים באיזה שעות ביממה אתם מרוכזים יותר וטובים יותר בעבודה שלכם ועל כן, רכזו את כל המשימות הדורשות החשובות הדורשות מחשבה והשקעה לשעות שבהם אתם הכי ערניים וחדים במהלך היום שלכם.

  7. עוד טיפ הוא לפעול בהתאם לחוק הרפיון כאשר הדבר אומר לנצל שעות מתות או זמני ביניים לצורך ביצוע משימות פשוטות יותר, קריאת מסמכים או כל דבר אחר שהוא פשוט ונוח יחסית.

  8. עקרון מפתח חשוב ביותר שיש לפעול על פיו לניהול זמן אפקטיבי הוא חוק התכנון. כדאי מאוד להקדיש כמה דקות במהלך היום בכדי לבחון את האפקטיביות של היום שעבר עליכם ולתכנן את היום הבא. להגיע ליום הבא כאשר הוא מתוכנן, זה הרבה יותר קל ויעיל. כמו כן, אתם יכולים להסיק מסקנות מהאפקטיביות של כל יום שעבר ליום הבא.

  9. טיפ נוסף הוא להקצות זמן מראש בלוז שלכם לצורך טיפול בבעיות חריגות שונות ובבלתמים שללא ספק תמיד יכולים להופיע.

  10. החוק האחרון והחשוב לא פחות הוא חוק המנוחה. חשוב מאוד שתמצאו ביום שלכם את הזמן המתאים גם למנוחה שכן, ללא מנוחה, היום שלכם יתנהל בצורה הרבה פחות יעילה ואפקטיבית. 

רוצים לנהל את הזמן שלכם נכון?

ניהול זמן אפקטיבי הוא מפתח להצלחה. נסו לשלב את הטיפים האלו בחיי היום-יום שלכם ותראו שיפור באפקטיביות של העבודה ובניהול הזמן שלכם. אם תקפידו להתמקד במשימות חשובות, לעבוד במקטעים, לתעדף משימות באופן נכון וליישם את שאר הטיפים, תוכלו לבצע שיפור משמעותי בניהול הזמן שלכם אשר יאפשר לכם לעבוד חכם יותר ולא קשה יותר.  

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

מדריכים נוספים

על הגשמה עצמית, מימוש פונטציאל ועוד ←