הבלוג של LOVELI
הדרך שלך להגשמה עצמית

למה כדאי לעשות מדיטציה?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

אופרה ווינפרי, כוהנת הטלוויזיה הבלתי מעורערת, לוקחת לעצמה עשרים דקות פעמיים ביום כדי לתרגל מדיטציה וכבר דיווחה בראיונות שונים שהמדיטציה עוזרת לה לעשות סדר בדברים, לראות בבהירות ולקבל החלטות נבונות. על פי שוויה והצלחתה של אשת התקשורת נראה שהמדיטציה עובדת!

מדיטציה היא תרגול מנטלי אשר מטרתו לפתח מצבי תודעה שלווים ולהשיג איזון נפשי. קיימים סוגים שונים של מדיטציה כאשר בעידן הלחוץ בו אנחנו חיים אין ספק שלנשימות, ההתבוננות, המודעות והשקט הפנימי של כל סוג מדיטציה חשיבות רבה על איכות החיים.
ריכזנו עבורכם במקום אחד את 4 היתרונות המובילים של המדיטציה בהתבסס על עדויות של המתרגלים לאורך השנים.

הדרך להשגת שקט ואיזון


אנחנו חיים בעולם של רעשי רקע, מסכים דולקים, טלפונים מצלצלים, מכוניות צופרות ובעולם הזה המתח רק עולה וזה עוד לפני שדיברנו על תחרות והמרדף אחר הישגים.
מדיטציה מאפשרת להגיע למצב של צלילות במערכת ולנקות את המוח מטרדות היומיום, להתמקד במה שחשוב עבורכם על מנת להשיג תחושת חוסן ושלווה פנימית.
המתרגלים מעדכנים שהמדיטציה מאפשרת לתעל את האנרגיות, להעלות את השלווה ולשפר באופן משמעותי את רמת הריכוז.

מפורסמים שונים ביניהם גווינת' פאלטרו המתרגלים מדיטציה אומרים שהתרגול מביא אותם לסוג של שלום פנימי ולתחושת אושר חזקה. כך שאם אתם מחפשים איך להתנתק מהדאגות, לזקק את המחשבה ולהגיע לאיזון בין גוף לנפש – מדיטציה היא בדיוק מה שאתם צריכים.

עידוד היכולות הטבעיות והעצמת איכויות


מדיטציה יכולה להועיל לכם בכל תחומי החיים: מערכות יחסים, ריכוז ומיקוד, מיומנויות משנות חיים. היכולת להירגע במודע ולהגיע לשלום פנימי מסייעת באינטראקציה ובמערכות יחסים, בהקשבה ובהכלה של אחרים. היכולת להתמקד מבלי הסחות מטפחת קשב וריכוז ומוח חזק ויציב ומאפשרת גם ליהנות מהדברים הקטנים בחיים.

עדויות שונות שבחנו את המתרגלים גילו שמדיטציה מאפשרת חיזוק של יכולת החמלה וכן מעצימה את האינטואיציה במצבים שונים ואף מחדדת את החמלה.
רבים מכנים מדיטציה כ"מטא מיומנות" המאפשרת לשפר מיומנויות ואיכויות אחרות כולל מיומנויות מנטליות כמו יכולת הלמידה, הגברת המדיטציה ושיפור התודעה וכן יתרונות פיזיים כמו האטת תהליך ההזדקנות, הפחתת מתח והתמודדות עם כאב.

מחקרים הצביעו על כך שמדיטציה מסוגלת להפחית לחץ ומתח ולשפר את איכות השינה על ידי הורדת הורמון קורטיזול – הורמון הלחץ והיא תומכת ומקדמת בריאות רגשית ואפילו תורמת לדימוי העצמי ולהשקפה חיובית יותר על החיים, מאריכה את טווח הקשב ומגבירה את מצב הרוח והאנרגיות.

הצד הרוחני של המדיטציה


רבים מייחסים למדיטציה ידיעה עצמית והיתרונות הרוחניים של מדיטציה הם רבים מאיזון הכוחות הנמוכים כמו קנאה, חמדנות או תאווה ועד הגברת האנרגיה החיובית, החיבור הפנימי לעצמנו והתמודדות עם כוחות שמרגישים מעבר לידינו וראייה רחבה ועמוקה יותר של הדברים ורבים מרגישים שהם מצליחים להגיע ל"הארה רוחנית" במהלך התרגול. ההתבוננות המתאפשרת במהלך המדיטציה היא זו שמאפשרת גם את ההארה המיוחלת.

המודעות שמביאה עמה מדיטציה


מדיטציה, מדווחים המתרגלים, מסייעת בחיבור העצמי, בתחושת כנות ובאינטימיות. המודעות לעצמנו ולסביבה, מודעות שאינה ביקורתית ואינה שיפוטית.
במהלך המדיטציה אנחנו יכולים להתחבר לחשיבה עצמית, לתת מקום וביטוי לדיבור הפנימי ולשיפור הכוח הרוחני, חמלה ללא תנאי וקבלה עצמית ללא תנאים. המדיטציה מאפשרת לנו להכיר את עצמנו כפי שלא הכרנו מעולם.

על מנת ליהנות מהיתרונות הרבים שטמונים במדיטציה, כדאי ללמוד אותה במסגרת תומכת ומעצימה אשר תאפשר את ההתפתחות האישית שלכם בכל מישורי החיים ותוכלו לתרגל מדיטציה ביחד או לחוד, בכל עת שתחפצו, בכל זמן ובכל מקום.

מחפשים מאמן אישי? השאירו פרטים!

נגישות