הבלוג של LOVELI
הדרך שלך להגשמה עצמית

5 צעדים לשיפור הערך העצמי

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

ערך עצמי מהווה תכונה אישיותית חשובה, שיכולה לסייע בכל תחומי החיים: זוגיות, קריירה, מבחנים, התמודדות עם אתגרים.
האמונה ביכולות להצליח, להגיע רחוק, להשיג יותר – מעלה באופן משמעותי את המוטיבציה ויכולה ליצור הבדל בביצועים ובהישגים בפועל.
יש אנשים שמגיל צעיר זוכים בחיזוקים חיוביים מסביבה תומכת שמסייעים בבניית וחיזוק הערך העצמי שלהם בעוד אחרים מקבלים פידבקים שליליים שעשויים לפגוע בו.

חוזקות והצלחות לאורך הדרך בעלות השפעה על האופן בו אנחנו תופסים את עצמנו וגם אם לא היה לכם המזל להיוולד לסביבה מפרגנת ושנים רבות הסתובבתם חסרי ביטחון, בין אם בזירה התעסוקתית או בזירת הדייטים, תוכלו לשפר ולהעלות את הערך העצמי וליהנות מאיכות חיים טובה יותר.
זכרו ערך עצמי הוא תפיסה שיכולה להשפיע על המחשבות ועל ההתנהגות ואם תלמדו כיצד לשנות את התפיסה תוכלו להעצים את התחושה ולהפיק את המקסימום.

לפניכם מספר דרכים להעצים את הביטחון העצמי בשלבים ובתקופות שונות במהלך החיים:

סביבה חיובית ומפרגנת


לעיתים קשה ואף בלתי אפשרי להתנתק מאנשים שעשויים להוריד את הערך העצמי וגם בריחה היא לא בהכרח הדרך הנכונה.
אולם, אם יהיו בחייכם יותר אנשים שיעשו לכם טוב, יפרגנו ויטפחו בכם את הביטחון – חברים, בני משפחה, מנטורים למיניהם – תמצאו את תעצומות נפש להתמודד עם אותם אנשים שמנסים "להוריד" לכם או להציב בפניכם מכשולים.


רגיעה בדרך לבניית ביטחון

לחץ ומתח עשויים לפגוע בביטחון העצמי ולשבש את ההצלחה בעוד רגיעה והתמקדות יכולות לנסוך ביטחון. זו הסיבה שאנשים רבים מאמצים טכניקות רגיעה כמו מדיטציה מסוג מיינדפולנס – קשיבות מודעת, שיכולה לעזור בהתמודדות עם מחשבות טורדניות הפוגעות בביטחון העצמי.
שינויים במצב התודעה יכולים בהחלט לתרום ולבסס ביטחון לאורך זמן. אמרו לעצמכם "אני יכול/ה" "אני מסוגל/ת".


התבוננות ממקום של חמלה


ביקורת עצמית בונה יכולה לתרום להתפתחות ולצמיחה האישית, אבל ביקורת פנימית נוקבת עשויה ליצור את האפקט ההפוך.
למדו מטעויות וכישלונות ופתחו חמלה עצמית שתעזור לכם להיות סובלניים יותר כלפי עצמכם.
העלו על כתב את המחשבות על עצמכם כנקודת מבט חיצונית והתייחסו אל המחשבות הללו בסלחנות.


התמקדו בחיובי ולא בשלילי


הכל בראש? אין ספק ששינוי גישה הוא משמעותי להצלחה. חשבו תמיד על מה אתם מכירים תודה ועל התכונות החיוביות שלכם ועל מה שכבר השגתם (ולא מה הפסדתם), הכישרונות, המיומנויות והיכולות שלכם.
מצאו תחום עניין או עיסוק שיעזרו לכם לבטא את היכולות והכישרונות הללו ולבנות ערך עצמי באמצעותו. יש אנשים שלפתע מגלים שהם יצירתיים ודרך היצירתיות בונים ביטחון עצמי בעוד אחרים עושים זאת דרך ההצלחה שלהם בספורט וכדומה.
ברגעים בהם אתם חשים שהערך העצמי יורד – חשבו על ההישגים, על כברת הדרך שעשיתם, על אירועים בהם הייתם במיטבכם.
אחת הדרכים ליישם זאת בפועל היא לכתוב מטרות ויעדים ברי ביצוע על בסיס יומיומי ולסמן את מה שבוצע ולהראות לעצמכם כמה אתם יכולים לעשות כשאתם רוצים! במקביל נסו להיפרד מהאמונות המגבילות ומהחסמים או לבחון איך תוכלו להתגבר עליהם.
נסו לצאת מ"אזור נוחות" כי יציאה מאזור הנוחות יכולה בהחלט להעלות את הביטחון כאשר לומדים להתמודד עם סיטואציה לא מוכרת או מקום לא מוכר. 

דעו מתי וממי לבקש עזרה


אל תשלימו עם המצב, כי תמיד יכול להיות יותר טוב. בקשת עזרה מאיש מקצוע, קבוצת תמיכה או אפילו אדם קרוב שיכול לחזק אתכם יכולים להיות משמעותיים.
הקיפו את עצמכם במערכת תמיכה. השקיעו גם בדימוי העצמי ובפיתוח העצמי שלכם, רכישת מיומנויות חדשות והרחבת היכולות לפיתוח סט הכישורים שלכם.

מחפשים מאמן אישי? השאירו פרטים!

5 הצעדים לשיפור הערך העצמי

נגישות