חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדרכים היעילות להתמודדות עם פרידה

ניווט מהיר

פרידה היא ללא ספק אירוע מטלטל ומכאיב מאוד בחיים של כל אדם. היא מבטאת את הסיום של קשר קרוב או תקופה בחיים ולא פעם היא משאירה את האדם בודד או תוהה לאן עליו לפנות מהנקודה שבה הוא נמצא. פרידה לרוב מלווה בתחושות החמצה, כאב, תסכול ועוד. חשוב מאוד ללמוד כיצד מתמודדים בצורה נכונה עם פרידות מכל סוב וזאת בכדי שלא לשקוע ולחוות תחושות קושי שבלתי אפשרי להתמודד איתן. במאמר הבא תקבלו טיפים טובים להתמודדות נכונה עם פרידה.

סוגים של פרידות

במהלך חיינו אנו נאלצים להתמודד עם שינויים ובסוגים שונים של פרידות. בין אם מדובר על פרידה מבן זוג שהיינו איתו פרק זמן ארוך או קצר, זה יכול להיות בן זוג שבכדי להיפרד ממנו יש צורך בהליך גירושין או בן זוג שהקשר עימו לא ממוסד. פרידה יכולה להיות במקרים של מוות, בין אם מדובר על מוות של בן משפחה קרוב או רחוק, חבר טוב, מכר, עמית לעבודה או כל אדם אחר שקשור למעגל החיים שלנו, הרי שאין ספק שמדובר על סוג של פרידה. מעבר לכך היא יכולה להיות ממקום כלשהו, כך לדוגמא אם עבדנו במקום עבודה כלשהו פרק זמן ארוך ואנו רוצים להתקדם, הרי שיש צורך לסגור את החלק הזה בחיינו ולהיפרד מכל האנשים שהיו קשורים אליו. כמובן שלא מדובר רק על מקום עבודה אלא על מקום מגורים שבו גרנו לא מעט שנים ורכשנו חברים או מכל פרק אחר בחיינו שנחתם ועלינו להמשיך הלאה. לא משנה באיזה סוג מדובר, הרי שיש צורך לדעת כיצד להתמודד בצורה נכונה עם פרידה בכדי שלא לשקוע בתחושות שהיא מותירה.

איך מתמודדים עם פרידה בצורה טובה?

לכאורה ההגנה הטובה ביותר במקרה של פרידה היא הכחשה. מדובר על תחושה שמאפשרת להתמודד עם גודש של רגשות קשים לרבות כעס, עצב, צער, בושה ואשמה אשר באים בעקבות האבל, אך לא כדאי להתכחש למה שחשים. חשוב להבין כי לאחר פרידה נורמלי מאוד לחוש עליות ומורדות וכדאי לדעת כיצד לזהות את הרגשות הללו גם אם הם כואבים מאוד או בלתי אפשריים. בכדי לצאת מההלם הראשוני כדאי מאוד לדבר ולשתף את הסביבה במה שחשים, גם אם זה מאוד קשה וכל מה שבא לכם זה להתכנס בתוך עצמכם ולא לצאת מהמיטה. הידיעה שיש אנשים נוספים אשר מודעים לחוויה שלכם תתרום ללא ספק להפחתה של תחושת הבדידות. כדאי שתזכרו תמיד שיש עתיד לפניכם וגם אם הוא לא יראה בדיוק כפי שתכננתם, הוא לא בהכרח יהיה גרוע כפי שאתם חושבים בנקודה זאת של חייכם.

 חשוב שתדעו שכעס מהווה חלק חשוב בתהליך. לא פעם אדם אחרי פרידה עלול לחוש כעס רב על המציאות. כדאי לתת לכעס את המקום שלו, אך לא לתת לו להשתלט ולצאת מפרופורציות.

גם עצב הוא רגש טבעי שיכול ללוות פרידות מסוגים שונים ולא פעם יתכן שתרגישו כי הכאב העמוק הזה הופך להיות חלק משגרת החיים שלכם, אך חשוב שתזכרו כי מדובר על דבר נורמלי. התאבלות היא קריטית לתהליך התאוששות והחלמה ובסופו של דבר הכאב הוא זה שיסייע לכם להשתחרר. העצב והאבל יסתיימו בסופו של דבר וכדאי שתמיד תזכירו את זה לעצמכם.

כדאי מאוד שתדאגו לבריאות שלכם ותזכרו כי בתקופות של משברים רגשיים יש הזדמנות לצמיחה אישית. רק בשל העובדה שאתם מרגישים ריקנות כרגע אין זה אומר שדברים לא ישתנו בעתיד. 

במידה ואתם מרגישים שאתם שוקעים ברגשות הקשים, אינם מצליחים להשתחרר מהם או לשוב לשגרה והדבר פוגע לכם באופן ניכר במהלך החיים התקין ובאיכות החיים, כדאי שתפנו לייעוץ ואפילו לטיפול שיסייע לכם.

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

מדריכים נוספים

על הגשמה עצמית, מימוש פונטציאל ועוד ←