חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צמיחה אישית- איך עושים זאת?

ניווט מהיר

מהי צמיחה אישית?

אנחנו חיים בעידן מרתק במובנים רבים. מצד אחד, אנחנו חיים בעידן של שפע אמיתי. הרי אם נביט אחורה, לאורך רוב שנות ההיסטוריה האנושית מרבית בני האדם נאבקו קשה כדי לשרוד, על מנת להאכיל את הילדים שלהם וכן הלאה. בעוד היום, גם מי שנחשבים מעוטי יכולת, בדרך כלל לא גוועים מרעב וודאי לא במדינה כמו מדינת ישראל, בה שירותי הרווחה ניתנים לכל דורש. מהצד השני, הרי שדווקא משום שאנחנו יכולים היום לעבוד מכל מקום, כיוון שאנחנו יכולים להרוויח כסף מכל כך הרבה תחומים שונים, אנחנו עלולים להרגיש לא מסופקים פעמים רבות. הרי מי מאיתנו לא מכיר את תחושת המרדף. את הצורך לקום בכל בוקר מוקדם, לעמוד באינספור משימות, לטפל בילדים ועם כל זה להספיק להכין אוכל בריא, לעשות ספורט, לקיים מעגל חברתי וכן הלאה וכן הלאה. מה שאנחנו מכנים אותו 'צמיחה אישית', בה לספר על תהליך בו אנחנו יכולים להגיע, צעד אחרי צעד, לתחושת סיפוק אמיתית בחיים שלנו. לא מדובר על תהליך המתרחש בין לילה. אבל בהחלט ישנן מספר פעולות אשר יכולות להוביל אותנו פשוט להרגיש טוב יותר. על מה אנחנו מדברים? התשובות לכל מופיעות כאן, במאמר הבא. בואו נתחיל.

מה דורשת צמיחה אישית?

חשוב לזכור כי אצל כל אחד התהליך נראה אחרת וכל אחד חווה את התהליך בצורה שונה. לכל אחד מאיתנו יש משמעת עצמית שונה, התמודדויות אחרות בחיים וכן הלאה. זה אך טבעי כי לאורך תהליך הצמיחה וההתפתחות תמצאו את עצמכם מרגישים לעיתים כאילו 'אתם הולכים אחורה'. כאילו מחשבות לא מיטיבות או רגשות לא נעימים חוזרים להופיע. דעו כי התהליך הזה הוא טבעי וכי המטרה היא כל הזמן להישאר בתוך התהליך ולא לוותר.

איך להוציא מעצמנו את המיטב?

כאמור, אפשר למצוא מגוון רחב של טכניקות אשר יכולות לעזור לאורך תהליכים של צמיחה אישית. רפלקציה אישית ויצירת חופש פנימי שיגרמו לנו להיות מאושרים. אנחנו נעבור כאן בקצרה על כמה מהטכניקות הללו.

  1. כתבו את החלומות שלכם כאילו הם מתרחשים כעת: כתבו את החלומות שלכם על דף. אל תתנו לעצמכם להישאב לפחדים, דאגות, מכל סוג שהוא. בין אם מדובר על אתגרים כלכליים מהם אתם חוששים ובין אם מדובר על אתגרים מסוג אחר, קחו דף ועט וכתבו את החלומות שלכם בדיוק כמו שהייתם רוצים שיתקיימו בעולם היום.כתיבה היא כלי ריפוי מדהים, מהר מאוד אתם תגלו כי זה לבדו תרגיל שיכול לעזור לכם למקד את החלומות שלכם, לשפר את הערך העצמי שלכם ולספק את הצרכים שלכם, בדיוק כמו שאתם מדמיינים אותם.מיד לאחר מכן, תלכו להסתכל ביומן שלכם. נסו לסמן, כמה חלקים מהיומן שלכם מוקדשים לדברים אותם אתם רוצים לעשות וכמה מתמקדים בכל מה שהוא אולי דחוף כרגע, אבל לא באמת מגשים את המטרות הגדולות שלכם. אם אתם רואים שיש פער בין החלומות שלכם ובין הזמן בו אתם מקדישים למימוש שלהם, נסו למצוא את הדרך לקבוע ביומן פרקי זמן אותם אתם מקדישים לעצמכם, להגשמת החלומות שלכם במלואם. אתם תראו איך לאורך הזמן פרקי הזמן הללו גדלים עוד ועוד.
  2. נסו לכתוב בלי להרים את העט מהדף לפרק זמן של כמה דקות: הזכרנו קודם לכן בקצרה את המונח רפלקציה אישית. מה זה רפלקציה אישית ? עבור מי שלא מכיר את המונח, מדובר על מילים אחרות לתיאור: שיקוף עצמי. כלומר, המטרה בין היתר היא לנסות ולהבין האם יש לנו אמונות מגבילות או מחשבות חוזרות, אשר מונעות מאיתנו להרגיש בנוח עם מי שאנחנו. לצורך ההמחשה, אם משהי מרגישה כל הזמן אשמה, לא משנה מה היא בוחרת לעשות, הרי שהרבה פעמים הבעיה היא לא במעשה אלא בהתניה מוקדמת אשר מופיעה שוב ושוב בכל פעם מחדש. יש התניות אליהן אנחנו מודעים ויש מקרים בהם אנחנו לא בהכרח מודעים להתניות שלנו. אחת הדרכים לטפל בפער הזה ולהפוך מודעים לעצמנו, כלומר, אחת הדרכים לבצע רפלקציה, היא על ידי כתיבה. כאמור, כתיבה היא כלי עוצמתי ומשמעותי בתהליכים של התפתחות אישית. תרגיל כתיבה אשר יכול להציף לא מעט מתוך התת מודע הוא תרגיל כתיבה בו אנחנו לוקחים דף ועט ופשוט לא מרימים את העט מהדף לאורך כל התרגיל. אנחנו פשוט כותבים כל מה שעולה לנו לראש. אנחנו ממליצים לכם לקחת כמה דקות בשעון, בין שתיים לחמש דקות, כדי ליצור מסגרת ולהתחיל בכתיבה. בתחילה, נסו לא לחשוב ולא לסנן, פשוט להוציא את כל מה שיוצא באותו רגע. רק לאחר מכן, נסו לעבור שוב על התכנים. לראות האם יש תחושות שחוזרות על עצמן? האם יש רגשות עליהם אולי עדיף לוותר כדי להתמקד במשהו חדש? וכן הלאה.
  3. מדיטציה היא כלי מדהים: אז ברגע הראשון, מי שאף פעם לא זכה לתרגל מדיטציה וודאי חושב כי מדיטציה רלוונטית רק לכאלו 'משוגעים', בהודו. אשר יושבים עם בגדים לבנים רחבים ומשמיעים קריאות משונות. אבל האמת היא כי מדובר על טכניקה עתיקה אשר מאפשרת לנו להיפגש עם עצמנו. נסו לחשוב על החיים שלכם. כמה מהזמן שלכם מוקדש לרשתות חברתיות? כמה מהזמן שלכם אתם מבזבזים על התבוננות בחיים של אחרים או בספיגה של תכנים בהם אתם לא באמת מעוניינים וכן הלאה. מתי לאחרונה מצאתם לעצמכם זמן פשוט לשבת רגע בשקט? כל תהליך של התפתחות דורש מאיתנו להתבונן פנימה. מדיטציה היא כלי מדהים בו אנחנו מקבלים הזדמנות לרגע, להתרכז רק בנשימות שלנו. רק במה שקורה בפנים. אתם יכולים לבחור לעשות מדיטציה מודרכת. יש אינספור מדיטציות מהסוג הזה בפלטפורמות השונות. אתם יכולים לבחור בזו המתאימה לכם. ההמלצה היא להתחיל מתירגול מדיטציה של כמה דקות בלבד ועם הזמן להאריך את הזמן בו אתם יושבים במדיטציה. אתם תראו איך עם ההרגל ההמתנה לרגעים הללו של השקט הופכת ממש סוג של 'התמכרות'.
  4. הקפידו על פעילות גופנית: מחקרים רבים כבר הוכיחו כמה הדוק הקשר בין קיום פעילות גופנית ובין עליה בתחושות כמו אושר, סיפוק וכדומה. דעו כי בעולם קיימים אינספור סוגים שונים של ספורט. אתם יכולים לבחור בין יוגה, פילאטיס, שחיה, התעמלות אירובית, ריצה, אופניים וכן הלאה. אל תוותרו על הזמן הזה עבור עצמכם. אתם תראו כי עם הזמן אתם לא רק הופכים אנשים בריאים יותר, אלא כי הריכוז שלכם משתפר בצורה משמעותית וכי אתם פשוט מרגישים הרבה יותר טוב בכל יום שעובר.

צמיחה והתפתחות

דיברנו על כך בקצרה אבל אנחנו רוצים לחזור על ההנחיה הזו. המטרה היא פשוט לא לוותר לאורך התהליך. כל תהליך של צמיחה אישית הוא תהליך ארוך הדורש מאיתנו להסיר את חבלי העבר ולהתבונן אל העתיד. דעו כי רבים כמותכם כבר עברו את הדרך לפניכם וכי הדבר החשוב ביותר הוא להתמיד. אתם לא חייבים בכל יום להגיע לתוצאות מדהימות. אתם כן צריכים לזכור כי בשביל להרגיש טוב ובשביל להיות טובים לכל מי שסביבכם, אתם צריכים בכל יום לעשות משהו למען הצמיחה האישית שלכם.

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פוסטים נוספים

על הגשמה עצמית, מימוש פונטציאל ועוד ←

נגישות