הדרך הבטוחה לגמילה מהתמכרויות

אנחנו נתחיל את המאמר בכך שנגיד באופן חד משמעי, אנחנו כאן כדי לספק לכם הצצה אל שיטות עבודה אשר יכולות לשפר את איכות החיים שלכם ולתמוך בתהליך של גמילה מהתמכרות. כמובן, אי אפשר לראות באמור כאן תחליף לייעוץ מקצועי במידת הצורך. במידה ואתם או מי מהקרובים שלכם סובל מהתמכרות אשר גוררת פגיעה באיכות החיים שלו ושל הסובבים אותו, זה הזמן לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי וליווי אישי.

אחרי שהבהרנו את העניין הזה, אנחנו רוצים לשתף אתכם קצת בדרכים לעבודה מנטלית המאפשרת גמילה מהמכרויות שונות. מתחילים עכשיו.

מה זו התמכרות

התמכרות היא למעשה כל תלות של אדם לפעולה או למוצר בעוד התלות הזו פוגעת באיכות חייו של האדם המכור בכל דרך שהיא. קל לנו לחשוב על התמכרות בתור התמכרות לסמים מסוכנים או לאלכוהול, אבל האמת היא כי רבים מאיתנו מכורים לשלל מוצרים ופעולות אשר מונעים מאיתנו לחיות כפי שהיינו רוצים. למשל, כל אחד מאיתנו מכיר את האמא הזו, אולי את קוראת את המאמר הזה עכשיו, מי שרוצה לבלות עם הילדים שלה אחרי הצהריים ולהשקיע בהם את מלוא תשומת הלב שלה, אבל נשאבת שוב ושוב לרשתות החברתיות בטלפון הנייד ( לעוד מידע על אימון אישי להורות מוצלחת). יש מי שכבר שנים אומר לעצמו כי הגיע הזמן להיגמל מסוכר לבן או מסיגריות והוא פשוט לא מצליח. יש מי שמתמכרים לקניות, לאוכל, לספורט, למין והרשימה עוד ארוכה. כאמור, התשובה לשאלה האם אתם מכורים, כל עוד לא מדובר על מקרה קיצוני הדורש התערבות חיצונית, הרי שזו שאלה עליה רק אתם יכולים לענות. אבל, אם ברור לכם כי יש מנהג ממנו הייתם מעוניינים להיפרד, דעו כי יש דרכים לעשות זאת.

כמה מילים על שיטות העבודה של המוח

חיים בעולם המודרני זו תופעה די חדשה לאדם. את החלק הארי בהתפתחות האבולוציונית האדם העביר בחיק הטבע. במהלך אותן השנים המוח למד לחבב את המוכר ולהירתע מהחדש והלא ידוע. אם אנחנו חושבים על מגורים בטבע, הרי שאפשר בהחלט להבין את התופעה הזו. האדם הרגיש מוגן בסביבה מוכרת, ליד צמחים מוכרים ובמקום בו הוא ידע להתגבר על בעלי החיים המצויים בסביבתו. זה אותו המנגנון המשפיע עלינו, בלי שנהיה מודעים לכך, בזמן שאנחנו מנסים לשנות הרגל. המוח על פניו, תמיד יעדיף לחזור לאותה הפעולה עליה קיבלנו תגמול בהמצאות הנאה כזו או אחרת. למשל, מי שהתרגל לצאת להפסקה ולעשן סיגריה, הרי שהוא תמיד יחזור לעשן את הסיגריה לא משום שאין לו כוח רצון, אלא משום שהמוח מקשר את הפעולה הזו להנאה, לכיף. הדבר נכון אגב, גם בנוגע לשימוש במסכים. אנשים חכמים עשו למעשה הכל כדי להפוך את הטלפונים החכמים לגורם שמפעיל אצלנו, בני האדם, הורמונים מסוימים במוח המשדרים תחושה של הנאה. כל עוד אנחנו לא יכולים לקבל את אותה ההנאה ממקור אחר, נשוב אל אותה הפעולה שמעוררת בנו תחושה של הנאה. עכשיו, אחרי שהבנו קצת איך המוח שלנו עובד, בואו ננסה להבין איך אפשר לנצל את המידע הזה ולתרגם אותו להרגלים חדשים.

בשביל להטמיע הרגל חדש אנחנו צריכים לפחות שלושה שבועות

מי שמעוניינים להטמיע הרגל חדש ולהיגמל ממוצר או פעולה המשפיעים לרעה על איכות החיים שלהם, הרי שהם צריכים לקחת בחשבון כי רק התמדה לפרק זמן של שלושה שבועות לפחות, תאפשר להם להתרגל למציאות החדשה ולפתח צעדים משמעותיים לשיפור הערך העצמי. בגדול, בשביל לאפשר גמילה קלה יותר, תמיד טוב להחביא או להעלים לחלוטין את האמצעים אשר הובילו להתמכרות לכתחילה. למשל, מי שמעוניין להיגמל מסיגריות, צריך לנקות את הסביבה שלו מסיגריות ולמצוא משהו אחר, מספק דיו, אותו אפשר לעשות בהפסקה. למשל, לאכול פרי או להקשיב לשיר אהוב. אפשר לבחור את ההפסקה כדי לערוך שיחה עם אדם קרוב או לעשות סיבוב בחוץ. בגדול, התמרה של מקור ההנאה, תאפשר פרידה קלה יותר מהמוצר אליו פיתחנו התמכרות בעבר.

אם אתם רוצים ליהנות מליווי צמוד של אנשי מקצוע, עכשיו זה הזמן להשאיר פרטים ולהתחיל במסע. הוא לא תמיד יהיה פשוט, אבל בסוף, אין ספק כי איכות החיים שלכם תעלה בצורה משמעותית.

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
נגישות