איך לפתח משמעת עצמית

זה עידן מעניין אם אנחנו מסתכלים עליו דרך העיניים של המורים להתפתחות רוחנית ומשמעת עצמית. היום, בניגוד למה שידענו בעבר, עוד ועוד נשים ואנשים מחפשים את הדרכים הטובות ביותר לממש את עצמם ולחיות את חייהם במלואם. אם זה על ידי מימוש היכולות שלהם במקום העבודה, מיצוי שלם של חיי המשפחה והחיים הזוגיים ועד לכדי מימוש במישור האישי. כלומר, רבים שואלים את עצמם האם החיים שלהם מתנהלים באופן בו קיוו כי אלו יתנהלו? במאמר הבא אנחנו נדבר על אחד הכלים המשמעותיים ביותר להצלחה בכל תחום, זו משמעת עצמית. ננסה להבין למה כל כך קשה לתרגל משמעת עצמית, מדוע היא כל כך חשובה והאם אפשר ללמוד איך לפתח אותה לאורך זמן. הרבה עבודה לפנינו, בואו נתחיל. 

למה מנגנון הנעה פנימי מסייע בפיתוח משמעת עצמית 

בעבר, האדם הפשוט לא שאף לממש את עצמו מכל בחינה. הוא ניסה לכלכל את משפחתו, להביא אוכל על השולחן, אם הייתה האפשרות, אפשר היה לנצל את הכסף שנשמר בצד כדי להגדיל את ההון המשפחתי או כדי לצאת לחופשה וזה הכל. החיים עברו בשלווה מיום, ליום, משבוע לשבוע. אנחנו חיים בעידן בו ממש לא מספיק לנו רק להרוויח מספיק כסף כדי להאכיל את הילדים. אנחנו רוצים להגיע למימוש עצמי, להרגיש כי אנחנו יכולים לעשות כל דבר אם רק נרצה מספיק. כדי להגיע להישגים פורצי דרך בכל תחום, אנחנו חייבים להשקיע בכל יום מחדש, זמן, משאבים ולא מעט אנרגיה, כדי להגיע לתוצאות. לעיתים, בייחוד בעידן הרשתות החברתיות, נדמה לרגע כאילו אפשר להגיע להישגים בתוך כמה ימים, בזכות איזה סרטון ויראלי או השתתפות בתכנית ריאליטי. אבל מחקרים שונים מצביעים על כך שהאנשים המצליחים בעולם, אלו שהגיעו להישגים יוצאי דופן באמת, השקיעו משהו כמו 10000 שעות בנושא מסוים כדי להביא את עצמם לשליטה מספיק טובה בו. בין אם אתם רוצים להצליח בתור בלוגרים לאפייה ובין אם אתם רוצים להפוך למעצבי פנים פופולארים, אתם חייבים כל הזמן ללמוד, להשתפר במה שאתם עושים, ללמוד איך למקסם את התוצאות שלכם כדי להגיע להישגים. בשביל זה, יש לקום בכל בוקר מחדש ולשנס מותניים. 

מבחינה ביולוגית, אין כזה דבר מוטיבציה 

הבעיה של רוב האנשים היא שהם ממתינים עד שתגיע אליהם 'השראה', 'מוטיבציה' וכן הלאה. אבל אם הייתם לומדים מעט ביולוגיה הייתם מבינים כי מוטיבציה לא פשוט מגיעה אלינו. חוקרי מוח בדקו ומצאו כי במוח של מי שמבצעים פעולה מסויימת, בין אם זה ללמוד למבחן או לצאת לאימון ספורט, ככל שהפעולה ממשיכה, כך מופרש עוד ועוד מהורמון הדופמין. זה ההורמון האחראי לתחושת ההנאה שלנו והוא גם יודע איך להניע אותנו. כלומר, הוא זה שעוזר לנו להמשיך ולבצע את הפעולה אותה אנחנו מבצעים. כלומר, אם אתם מתעוררים בבוקר ומצפים להתמלא השראה ומוטיבציה ופשוט להתקדם בנושא בו בחרתם להתמקד בחודשים הקרובים, צר לנו לאכזב אתכם כי זה לא בדיוק עובד ככה. אבל, אם תלמדו להתגבר על הרצון לוותר לפרק זמן של משהו כמו חמש עד עשרים וחמש דקות עבודה, אתם תגלו כי לאחר פרק הזמן הזה, שאר המשימות יעברו בקלות ובלי מאמץ משמעותי. פשוט משום שהורמון הדופמין כבר התחיל לעשות את עבודתו. כל עוד תצליחו לעבור את המשבר הזה בכל פעם מחדש, כבר תמצאו את עצמכם במצב טוב יותר ועם הרבה יותר משמעת עצמית. 

טיפ מיוחד שיכול לעזור לכם לשפר את המשמעת העצמית שלכם

המוח שלנו מפעיל שלל מניפולציות כדי למנוע מאיתנו תחושה של סבל. אבל, לצערנו, אנחנו לא נקבל את כל מה שאנחנו רוצים מהעולם אם רק ננסה להימנע ממאמץ. מחקר בנושא מצא דבר מעניין, על פי החוקרים, לוקח למוח שלנו חמש שניות בדיוק כדי להסביר לנו למה כדאי לנו להתחמק ממטלה מסוימת. למשל, אם אנחנו רוצים לתלות כביסה, ייקחו למוח שלנו חמש שניות כדי להסביר לנו למה בעצם לא כדאי לנו לעשות זאת. לכן, אם אתם רוצים להצליח להתמיד לאורך זמן, בכל פעם בה אתם מחליטים לשבת ולהתעמק בנושא מסוים, ספרו עד חמש והתחילו בעבודה. מיד הורמון הדופמין יופרש למוח ואתם יודעים מה זה אומר, תצליחו לפתח יותר משמעת עצמית.

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
נגישות